29 Temmuz 2011 Cuma

İnternet

16,6 yaşındayım. Yaşıtlarım çatır çatır bilgisayar takıp sökerken ben sadece msn açmayı, facebook'a twitter'a girmeyi, youtube'da şarkı aratmayı ve yarım yamalak blogspot kullanmayı biliyorum. Her türlü siteyi google'da aratıp girmesini bilirim elbet. Ya sorun kablolardaysa..
Bu anlatacağım olay başıma ikinciye geliyor. Birincisinde babama 'babişiiim ben ne yaptım ahahah hadi bil?' diyerek şebeklik yaptığımda adamın cevabı 'Getir kasayı başımın belası getiir' oldu. Babam benim ya bi'tanem. Bilgisayar bilgisayarcının yolunu tuttu sonra tamirci babamı aradı 'bilgisayar hazır abim, gel, al' dedi. Babam bindi motoruna getirdi bunu.          
     Sadece bir gün ayrı kalmama rağmen kudurdum ben bilgisayarsızlıktan. 'Twitter'da acaba ne oldu? Hilal Cebeci bu sefer neresini gösterdi? Facebook'a 'yakışıklı bir arkadaş' yeni resim koymuş diyorlardı hemen bakmalıyım hemen hemen hemen!!' gibi laflar söyleten tilkiler kafamın içinde fırdöndü. Hemen kabloları taktım bilgisayarı açtım. Google Chrome'a öyle bi abandım ki 5 sayfa birden açıldı ve o 5 sayfada da sayfanın açılamadığı yazıyor. ŞOK! Abartmıyorum beynimde bir şeyler kaynadı ve aklıma gelen her türlü küfrü ettim. Ter boşaldı üstümden hemen babama haykırdım ve o da kablolara baktı. 'Bir şey yok prensesim hepsini takmışsın' dedi Bill Gates havasıyla. Oysa sadece Solitaire oynamayı ve sayısal loto sonuçlarına bakmayı bilir. 'sayısal loto sonuçları' yazması iki dakikasını en üstte çıkan sonuca tıklaması da bir dakikasını alıyor. İşi bitince 'geri' yapar yazdığını siler öyle kapatır benim babam. Üstelik sırf onun gibi yapmadığım için bilgisayarın çöktüğünü düşünür inkar ettiğimde düşüncesinin arkasında bir şövalye misali. Ama havasını bozmadım babacığımın. Eniştem de geldi o da baktı onun bilgisayar bilgisi benimkinden bir punto daha kötü.. Hahahayt bu üçlünün en iyisi benim yani. 
    Her neyse boş boş bakışmalardan sonra sorunun ttnette olduğuna karar verdik. Babam ttnet yetkili servisini aradı birkaç saat sonra bir tamirci yollayacaklarını öğrendik. O birkaç saat aman ya rabbim geçmiyor. Bütün gün babamın yanında çalıştım eve gittim temizledim her yeri toz aldım sildim süpürdüm pis yer kalmadı. Yok geçmiyor zaman. Aman bee deyip aldım kitapları defterleri başladım ders çalışmaya. Kendimi nasıl kaptırmışım bakterilere anlatamam. 
   Adamın teki geldi. 'İnternetinizde bir sorun varmış' dedi. 'EVET VAR VAR SORUN BİZDE ÇOK' dedim aldım adamı 'Bilgisayar bu ellerinden öper' dedim. 'Bir kabloları kontrol edeyim' dedi 'yok yok etme baktık biz o kadar cahil değiliz herhalde' dememle adam 'evet o kadar cahil değilsiniz kabloyu yanlış yere takmışsınız' dedi. İlk önce algılayamadım 'Nasıl ya? Olur mu öyle şey ben baktım kontrol ettim' dedim ama adam açılan google sayfasını göstererek 'Evet çok iyi kontrol etmişsin' dedi. Yıkıldığım anlardan biri. Saçma ergen dergilerin saçma sapan şeyler yazıp 'Çoook utanmıştım hihihi' yazan Chılgın Qız'lar gibi hissettim kendimi o an.


Alah düşmanıma vermesin. İnsan kendisini vezir de eder rezil de.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder